14 Ocak 2009 Çarşamba

denizbilmemnesi

deniz fili
denizaslanı
denizköpeği

deniz ayısı
denizineği
bildiniz mi?
yani bildiğimiz cümle mahlukatın başına bi "deniz" lafı getirilerek oluşturulan ve denizde yaşayan aynı model hayvanatlar.
bunlar,

kara hayvanından yani bildiğimiz köpekten ayıdan adını alıyor ama benzemiyor pek.
ortak özellikleri yüzgeçayaklılar sınıfından olmalarıymış.
bu yüzgeç ayaklılar 3'e ayrılıyormuş.
fokgiller,
morsgiller,
denizaslanıgiller,
zaten de aşağı yukarı hepsi birbirini andırıyor.
da,
benim merakım neden isimleri böyle?
bak deniz atına sataşmıyorum farkındaysanız.
heyvancık kafa tarafından bi truva çağrışımı yapıyor nihayetinde.
ama deniz ineğinde bir meme
deniz köpeğinde bir kuyruk
deniz ayısında bir pençe bekliyor insan.
hadi hepsini geçtim de,
pazarcının deniz brokolisi diye bize salladığı şu sebzenin gerçek adının romanesco olduğunu da öğrenince,
bu denizmemelilerinin gerçek adlarından ne kadar uzakta olduğunu tahmin ederim artık.
buyrun romanesco
kendisi dizayn manyağı bir sebze.



















pazarcıya bakarsan "deniz brokolisi"
bundaki isimlendirme deniz ayısından bile mantıksız.
zira deniz ayısı en azından denizde yaşayan bir canlı.
buncağız denizde yetişmiyor ki?
neyse,
yine saçma sapan bir yazıyla daha sayfamı doldurmuş olmanın verdiği huzurla huzurlarınızdan ayrılırken sevgiyle kucaklarım.
esen kalın.

9 yorum:

kayipsimurg dedi ki...

:))) Huzurun daim olsun:)
Pazarcının bir pazarlama dehası olduğunu söyliycem. Bizim milletçe bi denizden babam çıksa yerim manyaklığımız olduğu varsayımından yola çıkmış sanırsam. Fekat seni hesap edememiştir.
Bilse böyle neşredileceğini daha farklı bi şekilde yutturmaya çalışırdı:)

Adsız dedi ki...

haha..
canım yeni bi isim istemiş olarak..
ayrılıyorum burdan..
denizataleti mesela..
nasıl
=)

tadı benziyo mu brokoliye..
ha bi de.. bu kadar romanesk bişiyin pazarda satılması tuhaf..
hani daha saygılı bi sunum gerekir gibi geldi nedense....
sevgiyle.....

.. dedi ki...

simurgum
pazarcı da o yaklaşımdan hareketle salladı bence. antalya pazarıydı. deniz brokolisi dersem brokoliye mesafeli duran halkı kazanırım diye düşündü herhal.
tadı karnıbahar gibi. bi cins karnıbahar zaten. dizayn mükemmel ama. fibonacci spirali şeklinde oluşmuş bir kule. birbirinin aynısı döngüler küçükten büyüğe sıralanıyor. enteresan.
denizataletim 8)
brokoli, karnıbahar falan cinsi bişey işte.
pazarcı pek saygı göstermemiş ama, zaten adını da salladı yahu! 8)

carpediem dedi ki...

gördüğümde şaşırmıştım
pazarda bende,
dedim brokolinin akrabası gibi duruyor
ama bizim pazarcı ne dedi
hatırlamıyorum şimdi ...

Adsız dedi ki...

ayçöreğim bak aklıma geldi..
bi de deniz börülcesi var =P

denizataleti..

kumhavuzu dedi ki...

sen varmıydın o zaman ben bilmiyorumda:)
bi keşkülümüz vardı donlastiğyle ilgili bi yazı yazmıştı:)
saçma sapan deme yazılarına..bence muhteşem.bunları yakalayıp bide sözcüklere dökmek ayrı bi meziyet canım:)
sevgiler

.. dedi ki...

gelincikcim(bi tuhaf oldu söyleyince bunu)
sizin pazarcı bilmiyorsa uydurmamış en azından. ama ne tuhaf görünüyor dimi. brokoli ejderhası gibi 8)
denizataletim 8)
denizsebzeleri de ayrı bir yazı konusu olacak kadar çok mu yoksa? deniz hıyarı da vardı 8)
kumum,
bilmem mi keşkülü. yazıları sabah neşemdi sikayetkutusundan kemiktozuna.. öperim 8)

Kedi Narnia dedi ki...

benim isim zaten su altında yaşaybilen bi canlı türü :P ama o sebzeyle nasıl bi yemek yaptınız en çok onu merak ettim ben... pazarda görmüştüm ama bugüne kadar ne aldım nede pişirdim...

Ada dedi ki...

Merhaba :)
Çok ilginç ve güzel bir sebzeymiş gerçekten.
Pazara gidemediğim için hiç görmemiştim.
Anneme fotoğrafını göstereyim bulursa alsın :)

Pazarcı iyi sallamış ama böyle estetik bir sebze çok daha güzel bir ismi hakediyor bence..